آفتاب

شیر آلات چدنی چیست | کاربرد| مزایا



امروزه شیرآلات چدنی نقش مهمی را در کارها و پروژه های بزرگ و کوچک ایفا می کند. و انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کاربردهای خاصی در بازار موجود هستند.

شیر آلات چدنی چیست | کاربرد| مزایا

شیر آلات چدنی

شیرآلات چدنی

امروزه شیرآلات چدنی نقش مهمی را در کارها و پروژه های بزرگ و کوچک ایفا می کند. و انواع مختلفی دارد که هر کدام برای کاربردهای خاصی در بازار موجود هستند. اگر می خواهید بدانید این شیر آلات چدنی در کجا استفاده می شود یا چه مزایایی می توانند داشته باشند؟ تا اتمام این مقاله همراه ما باشید زیرا در اینجا ما به بررسی موضوعات مربوط به شیر آلات چدنی می پردازیم.

انواع شیرآلات چدنی 

این شیرآلات که از آلیاژ هایی به نام چدن ساخته شده اند هر کدام بر اساس معیار های مختلفی انجام می شوند عبارتند از :

شیر فلکه کشویی چدنی : هنگامی که می خواهید جریان سیال را به طور کامل قطع و وصل کنید می توانید از این شیر آلات استفاده کنید و در دو مدل زبانه پلاستیکی و زبانه فلزی در بازار موجود است.

شیر پروانه ای چدنی : این شیر برای تنظیم کردن و کنترل کردن جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد.و ویفری ، جوشی و کاسه ای از انواع این شیر پروانه ای می باشد.

شیر صافی چدنی : اگر ناخالصی در سیال وجود داشته باشد می توان با استفاده از شیر صافی چدنی استفاده کنید. از انواع آن می توانیم به شیر صافی چدنی در انواع مختلفی مانند سبدی، Y شکل و دو سبدی موجود است.

شیر یکطرفه چدنی : شیر یکطرفه برای جلوگیری کردن از برگشت سیال کاربرد دارد. و در انواع فنری، وزنه ای و دیافراگمی موجود است.

شیر فشار شکن چدنی : برای تنظیم کردن فشار سیال، مناسب است.فنری، پیستونی و دیافراگمی از انواع این شیر فشار شکن است.

شیر تخلیه هوا چدنی : مادامی که لوله ها نیاز به تخلیه هوا داشته باشند این شیر تخلیه در دو نوع اتوماتیک و دستی می تواند این کار را انجام دهد.

شیر هیدرولیکی چدنی : در سیستم های هیدرولیکی برای هدایت و کنترل جریان سیالات از شیر هیدرولیکی چدنی استفاده می شود.

شیر پنوماتیکی چدنی : برای هدایت و کنترل جریان سیالات در سیستم های پنوماتیکی

شیر یکطرفه چدنی با بدنه استیل : این شیر برای جلوگیری از برگشت جریان سیال در سیستم هایی که به بدنه ای با مقاومت بالا در برابر خوردگی نیاز دارند استفاده می‌شود. شیر یکطرفه چدنی با بدنه استیل در انواع مختلفی مانند فنری، وزنه ای و دیافراگمی موجود است.

مزایای شیر آلات چدنی 

مزایای زیادی که این شیر آلات چدنی دارند باعث شده که در سیستم های لوله کشی صنعتی به طور قابل توجهی مورد استفاده قرار بگیرند. مزایایی که می توانیم به آنها اشاره کنیم عبارتند از :

مقاومت بالا : به دلیل اینکه از چدن ساخته شده اند در برابر فشار، خوردگی، فرسایش و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار است که این امر موجب شده بتوانید در پروژه ها و شرایط سخت از این شیر آلات استفاده کنید.

طول عمر : دومین مزایا این است که به علت مقاومت بالا در این شیر آلات ، سال های زیادی می توانید بدون تعمیر و نگهداری مگر در مواقع خاص ، استفاده کنید.

قابلیت تعمیر : اگر هر زمانی نیاز به تعمیر شیر آلات چدنی داشته باشید به راحتی می توانید این کار را بدون نیاز به تعویض انجام دهید.

علاوه بر مزایای ذکر شده قابل بازیافت بودن این شیر آلات بعد از طول عمر مفیدشان و استفاده مجدد از آنها با کمترین آسیب رساندن به محیط زیست  حائز اهمیت است و انتخابی مطمئن برای سیستم های لوله کشی صنعتی می باشد.

نکات مهم برای انتخاب شیر آلات چدنی

نوع کاربرد: ابتدا باید نوع کاربرد شیرآلات را مشخص کنید و سپس شیرآلات مناسب با آن کاربرد را انتخاب کنید.
مکان نصب: با توجه به مکان نصب شیرآلات، نوع اتصال و اندازه مناسب را انتخاب کنید.
فشار و دمای سیال: شیرآلات باید متناسب با فشار و دمای سیال انتخاب شوند.
برند و قیمت: برندهای مختلفی از شیرآلات چدنی در بازار موجود هستند. با توجه به بودجه و نیاز خود برند مناسب را انتخاب کنید.

بهترین برند شیر آلات چدنی

شاید برایتان سوال باشد که بهترین برند از شیر آلات چیست و چگونه می توانید با قیمت مقرون به صرفه ای نوع مورد نیاز شیر آلات خود را تهیه کنید. اگر بخواهیم بهترین برند ها را معرفی کنیم به طور مثال شرکت فاراب از معروفترین تولید کنندگان شیر  آلات چدنی می باشد همچنین برندهای برتری که از شیر آلات چدنی می توانیم نام ببریم  هایسک و سیتکو است. اما در حوزه آب و فاضلاب به طور کلی از لوله های پی وی سی و یو پی وی سی استفاده می شود که اگر بخواهیم خوش نام ترین برند را بگوییم پیمتاش جزو قابل اعتماد ترین ها است. در نهایت انتخاب بهترین برند به بودجه و نیاز شما بستگی دارد.

جمع بندی

حال که متوجه شدید شیر آلات صنعتی چیست و از آنها برای چه کاری استفاده می شود می توانید با مراجعه کردن به سایت مجموعه خدماتی بازرگانی دلفان https://delphan.com  از همکاران ما در این زمینه مشاوره بگیرید و  با خاطری آسوده ، این شیر آلات را با برند معتبر تهیه کنید.



وبگردی